ثبت‌نام آزمون دکتری ۱۴۰۵ از ۴ آبان آغاز می‌شود پرداخت کمک‌هزینه اولاد بازماندگان توسط تامین اجتماعی تعرفه پیامک و مکالمه موبایل به‌روزرسانی شد/ سقف هزینه‌ها اعلام شد سرنوشت جواهرات سرقت‌شده از «لوور» چه می‌شود؟ پرداخت حقوق مهرماه بازنشستگان کشوری و فولاد + جزئیات  دستگیری ۲ تبعه خارجی متهم به قتل در ایران واریز حقوق مهر ماه ۱۴۰۴ فرهنگیان  جاده چالوس پس از مسدودیت ۲۰ ساعته بازگشایی شد اختلال گسترده در خدمات اینترنتی؛ صد‌ها وبسایت و سرویس جهانی از دسترس خارج شدند پیش بینی وزش باد شدید در تهران تا جمعه زمان واریز حقوق مهر ۱۴۰۴ بازنشستگان / چند خبر مهم از آموزش و پرورش زمان بررسی پرونده معترضین استخدام آموزش و پرورش فیلم دوربین مدار بسته زندان قزلحصار منتشر شد / ماجرای اعتصاب غذای زندانیان + ویدئو خبر خوش برای کارکنان دولت /حقوق فرهنگیان و کارکنان دولت ۵۰ درصد بیشتر می‌شود؟ جزئیات شناسایی یک شرکت هرمی در پرند و دستگیری ۲۸ عضو این باند جزییات تیراندازی پلیس به یک خودرو در هویزه و جان باختن یک کودک

تاکید کاظمی بر حل هرچه سریعتر مسائل دانشگاه فرهنگیان

علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش گفت: مسائل دانشگاه فرهنگیان در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری به سرعت و با زمان بندی مشخص بر طرف شود.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۱ دی ۱۴۰۳ - 2024 December 31
کد خبر: ۲۶۷۱۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر. علیرضا کاظمی در جلسه کارگروه هماهنگی برنامه ریزی تربیت معلم شورای برنامه ریزی وزارت علوم که در سالن جلسات این وزارتخانه برگزار شد، با بیان اینکه این کارگروه حلقه اتصال دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: این کارگروه قانونی سیاست‌ها و هدفگذاری‌های پیش رو را مشخص و معین می‌کند و از آنجایی که جایگاه و مرجعیت دارد، می‌تواند برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان را به موازات آموزش و پرورش پیش ببرد.

 

وی با اشاره به جهت گیری‌های این کارگروه، ادامه داد: در این جلسات می‌توان برای برآوردن نیازهای آموزش و پرورش در دو دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برنامه ریزی کرد.

 

کاظمی تصریح کرد: مصمم هستیم مسائل دانشگاه فرهنگیان در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری به سرعت و با زمان بندی مشخص بر طرف شود؛ زیرا مسائل این دانشگاه بر نظام تعلیم و تربیت مؤثر و ماندگار است.

 

تأکید بر احصای نیازهای آموزش و پرورش در خصوص معلمان چند مهارتی

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر احصای نیازهای آموزش و پرورش در خصوص معلمان چند مهارتی، گفت: باید این طرح در کمیته تخصصی بررسی شود و در صورت تصویب، ضمن آسیب شناسی و بررسی‌های لازم به صورت آزمایشی اجرا شود.

 

وی خاطر نشان کرد: ضرورت دارد طرح‌های آموزشی با ساختارهای اجرایی وزارتخانه مرتبط باشند.

 

کاظمی در ادامه تصریح کرد: امروزه بخش مهمی از برنامه‌های درسی و برنامه ریزی مبتنی بر فناوری روز است بنابراین باید با رویکرد کاربردی به این برنامه‌ها نگاه کرد.

 

وی با اشاره به تعدد آرا در خصوص دروس تخصصی رشته برنامه ریزی در مقطع ارشد، پیشنهاد کرد: کمیته‌ای در دانشگاه فرهنگیان با همین موضوع تشکیل و از نظرات صاحب‌نظران استفاده شود و پس از بررسی توسط اعضای کمیته به جمع بندی برسد.

 

در ادامه جلسه رضوان حکیم زاده معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد کرد: آموزش رشته ابتدایی در دوره ارشد به صورت تخصصی در دستور کار قرار گیرد زیرا برخی معلمان این پایه آمادگی‌های لازم برای تدریس ندارند.

 

حکیم زاده با اشاره به اینکه معلمان پایه ابتدایی در مناطق بومی و به خصوص عشایری باید از مهارت‌های ویژه‌ای برخودار باشند، گفت: آموزش پایه دبستان کار تخصصی محسوب می‌شود و پیشنهاد می‌کنم تربیت رشته مربی ارشد پیش دبستانی در دانشگاه فرهنگیان در حوزه علوم اجتماعی و انسانی ایجاد و تدریس شود.

 

مصطفی آذر کیش معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز با اشاره به ضرورت احیای این کارگروه، افزود: این کارگروه می‌تواند گسست میان دانشگاه‌های آموزش و پرورش و سازمان پژوهش را برطرف کند.

 

همچنین رجبعلی برزویی رئیس دانشگاه فرهنگیان نیز پیشنهاد کرد: سازمان پژوهش معاونت‌های آموزش ابتدایی و متوسطه در کمیته‌های ذیل کارگروه عضو باشند و سایر معاونان حسب موضوع حضور به این کارگروه دعوت شوند./ مهر

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ابراهیم پاکرفتار
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۱۱
0
0
چرا بعد از گذشت 4 سال تحصیل دانشجویان امادگی تدریس ندارند جواب مشخصه نظام تعلیم وتربیت ما باید به طور کامل با شرط ایجاد زیر ساخت وایجاد فضای فیزیکی مناسب به مرور دچار تغیر کلی شود در دانشگاه فرهنگیان حفظیات را تحویل دانشجو میدیم خصوصا در رشته اموزش ابتدایی که از قضا رشته پایه به حساب میاد باید همه روش تدریس همه دروس دوره ابتدایی به طور کامل ودر 6 ترم انجام بشه درحالی که دروسی تدریس میشه که هیچ کاربردی نداره
پرطرفدارترین اخبار